Sunday, August 09, 2009

Mulle heti nyt

Kohta on syntymäpäivä, eikä voi olla miettimättä kaiken sortin konditionaaleja. Mitä mulla pitäisi olla.

Etoo sanoakin, että "nykynuoriso" (intonaatio yyhyn kiitos), mutta mikä siinä on, että nyky-yhhmmm ihmisten pitää saada kaikki?
Asunto, talo, kesämökki, vene, auto, leasing-auto, kakkosauto, koira, huvila Espanjasta, kesäloma Saimaalla, golf- laskettelu- ja sukellusloma, plussakortti, es-etukortti, visa, master, diners, kaksi-pilkku-kuusi lasta, takapiha, veranta, laituri, taulutelkkari, kotiteatteri, nahkasohva, kelim-matto, rakennekynnet, biojäteastia, maratontreeni, puutarha, mansikoiden pakastus, sienestys, facebookin olen-hyvä-ihminen-ja-enemmän-kuin-sinä-päivitykset.

Mistä niillä riittää aikaa ja akkuja?
Voi vittu ja auton vuosihuolto.


Eikä mulla ole edes uusia verhoja. Ku ei kannata. Jos vaikka kohta muuttaa.

11 comments:

Tuopillinen (Jouni Koskinen) said...

Takapiha olis kiva.
Biojäteastia on puolestaan kaikin puolin hieno sana.

Muuten olen sitä mieltä, että nuo kaikki voi korvata tukevalla krapulalla.

Lilith said...

Näen kyllä kaikkien tarpeellisuuden ja mukavuuden.

Mutta missä ihmeen välissä nämä suhaajat ehtivät nauttia tästä kaikesta? Ja jos ehtivät nauttia, niin miten niillä kestää vatsan limakalvo ja pumppu sellaista velkamäärää?

Suurin osa pyrkii hommaamaan nämä 20 vuotta aiemmin kuin omat vanhemmat ovat niistä edes haaveilleet. On kivasti unohtunut, että lapsena lomailtiin teltassa viikko, kesämökkiä ei ollut, velkakaksiossa oli ahdasta ja isi oli vähän väsynyt.

Kun laina on nyt jotain mitä helposti saa, maksukin on niin kivutonta kun se menee tililtä kerran kuussa. Viis siitä, mikä osa meni korkoon ja mikä lyhennykseen. Rahan hinta on tuntematon käsite.

Lilith said...

Ja voi saatana. Tajusin juuri, että minä olen taloudellisen apokalypsin ennustaja. Mahtavaa, viisastelen tornistani, että uskokaa, tai hukkukaa!

# Jary said...

Perimätiedon mukaan tuo helpottaa vaiheessa 40-vee. Poislukien toivottomat. Ja ne jotka jo nytkähtivät. *hähhäh*

Tellus kiittää, tästäkin vähästä.

Lilith said...

Jary, siis että nelikymppisenä tajuaa, ettei kaikkea tarvi?
Mutta oikeessa oot, osa nytkähti jo ennen. Tai sortui, kun ei voi täyttää odotuksia.

aleksi said...

ei mullakaan ole verhoja.. mitä niillä

Lilith said...

Aleksi, mä murruin ja ostin ne.
Sä oot se, joka sanoi joskus että hiiva sekoitetaan kylmään maitoon, eikö vaan?
Vieläkään en ole uskaltanut kokeilla. Lämpenen kylmille nesteideoille hitaasti.

aleksi said...

mä oon se.. itse asiassa en sekota ees kylmään maitoon vaan suoraan kaikki vaan.. oon niin hurja

Lilith said...

Mutta kui kummassa se kohoaa. Jos käsin vaivaa?

aleksi said...

paremmin.. ideana onkin ettei se nouse jo kun vaivataan vaan sitte vasta kun on tarkotus

Lilith said...

Okei Aleksei, mä lupaan olla ens kerralla niin hurja että kokeilen.