Sunday, April 27, 2008

Sähköä ilmassa

Olin ammoisina lukioaikoina töissä siivousfirmassa.
Yksi työtehtävistä oli imuroida ovimatot. Siinä kun hieroi jalkojaan ja imuria vasten mattoa, niin imurin metalliputkesta sai luonnollisesti napakat "säkärit".
Työtovereilleni staattinen sähkö taisi olla vieras ilmiö, koskapa toimittivat imurin esimiehen käsiin että huoltoon tämä, siitä saa sähköiskuja.

Olen tässä viikonlopun hieronut persiitäni plyyshisohvaan ja värkkäillyt läppärillä. Parit perkeleet on tullut sanottua kun olen saanut nautiskella tästä staattisen sähkön tarjoamasta virkistyksestä.
Vai pitäisiköhän minunkin kiikuttaa läppäri huoltoon? Ehkä työtoverit olivatkin oikeassa ja turhaan nauroin.

Ally luovutti minulle uuden prenikan:

(no voi mörkö, kuva näkyy hillittömän isona pikselimössönä. En liitä, katsokaa sivupalkkia tai klikatkaa prenikkalinkkiä.)
Kiitän! Ja ylpistyn!

En löytänyt yhteneväisiä sääntöjä tämän prenikan myöntämiselle tai vastaanottamiselle, mutta vapaasti käännettynä tuo ihan varmasti tarkoittaa että minulla on paikka ja tarkoitus tässä kylmässä maailmassa. Kerta sille, hei!

Blogilistan haamupäivittämisen tulkkaus ihmetyttää. Tänään naputtelin sivupalkkia uuteen uskoon, lisäsin muutaman luetun kirjan. Ja blogilista ilmoitti minut päivittyneeksi. Kirjoitin tämän tekstin ja kävin klikkaamassa tarkista nyt-linkkiä blogilistalta. Tuomio: haamupäivitys.

No comments: