Saturday, May 03, 2008

Taas muille eikä mulle yhtään!

Iltaroskalehdet uutisoivat maataloustukiaisista.
"Eu-rahastajat!"

Niin, niiden maataloustukien tarkoitushan ei ole suinkaan varmistaa sitä, että täällä tuotettua ruokaa pystyisi ostamaan kohtuulliseen hintaan vaan tarkoitus on lihottaa maanviljelijän pankkitiliä.

Niinkö se menikin että Nalle ja kumppanit hujauttavat viljat takaisin peltoon ja syövät itsekseen tuhansia kiloja vihanneksia? Ja ostavat maataloustuella uuden bemarin.

Ainakin siinä pienessä maaseutukunnassa missä minä olen asunut, maataloustuet olivat suuri kateuden aihe. Kateita olivat ne joiden tekemiset maan kanssa rajoittuivat kukkapenkin möyrimiseen.
Olin tätä mieltä silloin ja olen tätä mieltä edelleen: menkää ja ostakaa sitä peltoa. Ja odotelkaa että milloin rahat tipahtavat pankkitilille.

No comments: